Tokroligt med T

T schemat har dominerat vårt arbete under ca två veckor, växlat med vårt nya Tema arbete om superhjältar, men det får bli ett helt eget inlägg.

Vi börjar där vi alltid startar – med att lista ord som börjar på T i skrivarpar.

Trädet har varit vår djupdykning i detta schema. Vi har undersökt trädet, pratat om dess delar, sett hur det förändras från då vi startade i augusti till nu. Färgskiftningarna på löven och samtalat om vad trädet gör nu inför vintern.

Och plockat löv – förstås.

Vi har byggt Tangram.

Vi har även designat våra egna T-shirts.

Och byggt Torn.

Till allt detta har vi skrivit en massa texter.
Texter om trädet och en text som börjar på ”Jag tycker inte om …”

Vi har målat träd och skrivit tillsammans vad vi kommer ihåg om trädet.

Kommer fler bilder på trädet och texterna, men missade att ta kort på dessa. T schemat har verkligen varit varierat, men samtidigt mycket om trädet. Precis som vi planerade. Vi har arbetat med uppgifterna från boken, men lagt till en hel del eftersom.

Vi avslutade med att använda oss av de löv vi plockat som pressats och torkats. Uppgiften var att göra ett lövdjur.

T schemat blev ett riktigt härligt höstschema och nu har vi klassrummet fullt med underbara konstverk från eleverna.

På tisdag fortsätter superhjältetemat och vi har redan tjuvat igång med vårt J schema. Det börjar bli riktigt roligt att vara en åk 1 lärare igen. Full fart och mycket energi.

 

 

 


Prenumerera på nya blogginlägg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *